kelik-kelik aje..^^

Sunday

Bukan along mau tarik nyawa



Seorang ibu (tunggal) amat bimbang dengan keadaan anak(tunggal)nya yang telah diculik seminggu lepas. Ibu(tunggal) itu telah menerima panggilan(tunggal) semalam. Penculik itu telah meminta wang tebusan sebanyak RM500,000 untuk ditukarkan dengan anak kesayangannya. Hari ini dia telah menerima satu lagi panggilan.

Ibu: (takut).. hello...

Noname: Ape hello-hello? Bila mau bagi wang????

Ibu: Tolong lah.. saya tak ada wang sebanyak itu.. tolong lah turunkan harga..

Noname: lu ingat wa ni budak-budak ka? Makin lama tangguh makin mahal maa.. ada ka patut lu mau murah pulak..

Ibu: Tolong lah... saya tak mampu dapatkan duit sebanyak itu sekarang ni...

Noname: Okay.. wa bagi sampai esok hali.. kalu tak dapat gak wa tarik.....

Ibu:(menangis) Tolong jangan tarik nyawa anak saya!! pleasseeeee....

Noname: Apa??

Ibu: Saya tak boleh hidup tanpa anak saya... huuuuuu...

Noname: Haiiyaa.... wa dari syalikat perusahaan kreta maa.. lu punya kreta sula 7 bulan tak bayar.. tiap bulan pun wa ade bagi warning maaa... wa tarik kreta maa.. wa bukan along mau tarik nyawa...

Ibu: (malu)......


Semoga terhibur..^^
hencikvirus

11 Memberi Pendapat:

Aidy Shahiezad said...

okey...
aku gelak sekejap...
otak tegang aku mula mengendur sekejap... hihihi... :)

Amieynna Amin said...

malu makcik..
mesti makcik tu segan gile nak g bayar duit kete tu..
=)

sugar2 kapas strawberry said...

huhuhu..agk xpaham la ngn cite ni.dia slh jwb dr pemanggil eh>\?

juma said...

salam kenalan..huhu..lucu..tp lau haku jd mkck ni pown akn ingat penculik.Dah tu sudah jatuh ditimpa tangga pulak.hehe

juMa said...

lau aku jd mkck ni pun dagelabah.cian dy sudah jtu gitimpa tngga lak.huhu

buðak xnakaℓ said...

keh³..
cite yg bagus utk menghadapi monday sickness ;)

hans said...

wajakakakakaka
lawak2
mak dia tu lucu

Tirana said...

Moral of the story...jangan lupa bayar ansuran kereta setiap bulan..hehehe

nadia yaacob said...

hahaha..kelakar! :)
kebetulan la pulak anak dia kena culik..hehe

Hafiz Ismi said...

Kyahaha~~ Mesti malu gila mak dia~~

sueraya said...

tkt pny psal sampai pk yg bkn2...
kesian makcik..=)